Vad ska det bli av mig hej

Timehop berättade för mig att det var 5 år sen jag tog studenten. 5 jävla år. Inte som i att ”Gud vad länge sen, jag vill tillbaka.” Vem slås ens av den känslan? Det mest förekommande är väl ändå att tänka ”vad fan har jag gjort med mitt liv?” Det är självklart en tanke jag och många andra tänker även de dagar då det inte är femårsjubileum, men den gjorde lite extra ont dagen till ära.

För vad fan har jag gjort egentligen? Jag har slösat tid. Det är väl ungefär det jag har gjort på riktigt under dessa 5 år. Visst, jag har hunnit med mycket om en skulle börja rabbla upp allt, men hur mycket betyder det när det inte har tagit mig närmare mitt mål eller till ett liv jag skulle må bra av att leva?

Däremot är tajmingen rätt bra. De senaste dagarna har jag dragit rätt kloka och bra slutsatser i mitt liv, att denna 5års dag faktiskt blir slutet på eran då jag slösar tid. Jag hade egentligen tänkt börja på lördag när planet lyfter mot Kanada, men det känns lite mer ballt att börja idag. Så idag gäller det.

Idag börjar dagen då bejakandet av mina intresseren kommer före allt annat i livet. Amen till det.

 

Kommentera

