Vad ska det bli av mig hej

Jag skrev det som rubrik i mitt förra inlägg men jag svalde inte riktigt innebörden av det förrän nu.

Sluta aldrig drömma igen min vän

De senaste åren är det precis vad jag har gjort. De där planerna om det där livet jag haft med mig så länge gömdes under högar av misär och realism. Vad ska det bli av mig? Allt, svarade jag förr. Tills alldeles nyss har jag sagt inget. Jag har försökt att intala mig själv att jag måste tänka om och sluta sikta så högt. Att jag måste hitta nya planer och försöka finna mig i dom. För livet blir inte mer än så här. Det här var allt jag lyckades med.
Men jag har ångrat mig igen. Nu blir svaret som förut. Vad ska det bli av mig? Allt. För jag ska aldrig sluta drömma igen min vän. Jag ska aldrig sluta tro på vad jag kan åstadkomma.

Det handlar inte om att jag ska sänka på mina krav eller sakta ner. Utan jag ska ändra på fokus. För jag vet att jag älskar vatten över huvudet och att ha flera bollar i luften. Så länge jag dränker mig med saker jag älskar. Det är det jag har gjort fel i mina hittills 24 år. Jag har kastat runt på saker jag egentligen vill kasta bort.

Visst är det tankar och känslor jag måste lära mig att hantera, ifrågasätta och inte lita på. Jag måste lära mig att allt inte är hela världen. Jag måste lära mig att släppa och gå vidare. Men det viktigaste i mitt liv är nog inte att förändra mitt sätt att tänka, utan att förändra mitt sätt att leva.

Bara.

Kommentera

