Bränd, lökig och myggbiten

Dags att ta en paus från djupa inlägg om insikter och tankar och lämna plats åt ett hederligt ”det här har jag gjort idag” – inlägg.
Det har dröjt lite med dessa för jag har inte känt att det varit givande att skriva att jag legat i soffan hela dagen, sett på film och sen gått till Coles, köpt mat och sen gått tillbaka igen.
För jag kan erkänna att jag verkligen har tagit en mjukstart på den här resan och mycket på grund av att jag körde in i kaklet lite för hårt innan jag åkte hit. Men samtidigt så är det inte meningen att jag ska öka tempot så värst mycket i framtiden heller, utan så som min dag har varit idag lär de flesta av mina dagar se ut. And I don’t mind at all.

Så här kommer den:

Min jet lag är borta vilket innebär att jag numera kan snooza utan konstigheter när klockan ringer på morgonen. Min vanliga trötthet är tillbaka och den har inte välkomnats utan jag har tagit strid emot den. Klockan 9 var jag uppe och kokade nudlar. Inte för att jag är lat eller känner att jag inte har råd med annat, utan för att de är så jävla goda här och jag har saknat dom.
Sen tog jag en dusch för att sedan börja min vandring mot stan (4,5km cirkus). Jag var lite rolig här och packade ner ett par långbyxor och en tjocktröja fall det skulle bli kallt. Väderprognosen hade nämligen utlovat regn och moln hela dagen. Jag hade behövt packa ner badkläder och en handduk, samt dragit på lite solskydd. Så tokigt det kan bli.

Men men, med en lärdom rikare gick jag till Turner Beach. Den gamle goda stranden. Så här såg det ut:

turners-2

turners

Jag satt en stund på stenarna jag en gång ramlat ner för. Njöt och kände in. Sen kände jag att jag gått alldeles för mycket utan att belöna mig med något så jag gick till The Backpackers och köpte mig en liten hamburgare. Åt upp den och sen läste jag i cirkus flera timmar. Shane kom och höll mig sällskap ett tag också. Han berätta att deras YHA är det sjunde bästa hostel i fucking världen. Där har jag jobbat hörrni.

burger

Sen var jag tvungen att döda två timmar för att jag skulle träffa Hanneke lite senare för middag och häng. Så jag köpte mig en glass. Det är en av de nya ställena som öppnat. Klagar inte. De har också frozen yoghurt på ett annat ställe. Klagar fortfarande inte. Drog sen vidare och shoppade lite pga hittade denna :

shopping

To fucking die for.

Efter påfyllnaden i resväskan och magen hade jag fortfarande massvis med tid att döda. Så jag återgick till mitt fina Turners. Läste mer på boken skriven av Fredrik Eklund för att sen fortsätta på min egna bok ett tag. Sen drog jag och Hanneke och köpte tacos. ”Gör som du och Alice brukade göra,” sa hon så jag fixade. Så här mysigt fixade vi till det:

hanneke-1

a-ok-night

Japp, hon bor mittemot The Backpackers. I en jävligt fet lägenhet.

Så där, det var min dag det. Jag är nu bränd i ansikte, nacke och armar. Har precis slutat svettats och kommer nog sova som ett litet barn så fort jag släcker lampan. Imorgon ska jag skriva på min bok efter dagens tankearbete. Behövs jobbas en timma eller två också, men det känns mer än helt okej. Jag är ju i Australien. Har ni fattat det än? För det har inte jag.

Kommentera

