Always regret, never forget

Ni vet tanken tänk om och att den genererar i ångest och att en har gjort det en gång för mycket redan första gången tanken slog en? 

För fem år sen vek jag till av vänster istället för att fortsätta rakt fram. Det finns nog ingenting i livet jag har ångrat lika mycket som det och inget ”tänk om” har vridit till lika fantastiskt ohärligt i magen. Tänk om jag hade gått rakt fram. 

Och som ni förstår är jag tillbaka till den platsen där jag gjorde fel. Varje dag passerar jag den gatan och varje dag viker jag av till vänster. För att jag måste. För att det inte längre finns något annat alternativ. 

För vissa saker i livet får man helt enkelt inte en andra chans till. Vissa saker kommer man behöva ångra så länge och så hårt att det kanske kommer kännas för alltid. 
Det spelar egentligen ingen roll om det är det en vill, för det är tanken av att inte veta som äter upp en. Men har man tur visar sig livet bli något annat, något bättre att det inte spelar någon roll längre. Men då måste man var klok nog att lära sig av sitt misstag först. 
Och jag må vara klok, men tydligen inte tillräckligt 

Kommentera

