Jag har tagit mig hit för jag tänker lägga pusslet i mitt liv

Nej men hörrni! Vad ting har hänt sen sist vi hördes vid.

Jag har knappt skrivit något på boken, samma lika med mitt manus. Jag har inte läst på länge för jag har läst ut min bok. Sen har jag visserligen köpt en ny bok men den har jag inte riktigt börjat med än. Sen har jag blivit av med massa färg på min kropp för det har knappt varit sol, och när det väl har varit sol har det varit lite för varmt att kriga sig fram till en plats att sola på.

Däremot har jag blivit klar med ett jobb samt kommit långt på min egna webbsida och nu måste jag bara övertala mig själv att göra om den för jag kom på lite annat längs vägen. Vad tråkigt livet vore annars väl, om man inte kom på något bättre precis när man börjat se ljuset.

Visst låter det lite som om att jag gör mycket som jag hade kunnat göra hemma? Men det var ju lite det som var problemet. Jag gjorde inget av det här hemma för jag fyllde min vardag men andra måsten, framför allt andras måsten.

Sen är det givetvis inte allt jag har gjort.

Efter att jag hade varit i Byron åkte jag till Byron igen. Träffade nya människor och for på lite nya äventyr. De såg ut så här:

IMG_5777IMG_5779IMG_5780IMG_5783

Sen åkte vi till Lismore och den staden går nog att jämföra med Hallsberg. Så varför åkte jag dit alldeles frivilligt? Jo det fanns ett hus där som hade fest, med pool. Det finns många suddiga bilder från den kvällen men här får ni två, varav en är på mig och Pompom, Louis nya tjej.

IMG_5791IMG_5806

Jag mådde jag. Dagen efter. Så det var jättekul att gå den där timmen hem från bussen i fruktansvärd skinnande sol. Låg så här hela dagen, i min självskrivna, fantastiskt sköna bakisskjorta.

IMG_5821

Man skulle ju kunna tro att det fick vara nog här. Nej nej. Tydligen spelade ett bra band på puben lördagen till ära. Det råkade dessutom vara så att jag hade hört en låt av dom. Så det var bara att sätta igång igen. Min outfit var spot on och kvällen blev otroligt trevlig. Fann en ny tillfällig kärlek, Vodka Lemonade. Söt, sur och alkoholhaltig.

Efter den helgen fick jag dock nog och har tagit det launa sen dess. Kommer dessutom fortsätta med det fram till jag är i Sydney om cirka 3 veckor. Då är det MARDI GRAAAAAAS. Köpte en biljett för en fest. Kostade 450kr så det måste vara bra och jag måste vara pepp. Skoja, måste ingenting längre. Jag bara är.

För på tal om har jag gjort min sista dag i Yamba. Jag har tagit min ännu fullare resväska ner till Coffs Harbour för lite häng lite närmare stranden. Vilket inte spelar så stor roll för jag gillar inte stranden och det bara regnar hela tiden.
Min sista dag i Yamba blev inte riktigt min sista för min skjuts ner hit blev senare än planerat. Oavsett så åt jag min första och sista frukost på The Backpackers, köpte en sista glass och gick en sista gång hela vägen hem. Stannade till på Noodle Paradise, köpte Pad Thai. Eller ”det vanliga” som jag faktiskt kunde säga. På kvällen fick jag äntligen välja var vi skulle äta (skoja, har fått välja hela tiden för att Ashley (grattis, nämnd för första gången ;)) är för snäll). Garlic Prawns mums mums nöjd nöjd. Otroligt trevlig kväll. Kändes som ett bra avslut på kapitel ett av den här nya boken jag håller på att skriva. Men också jobbigt. Började ju få in några få men fina rutiner i vardagen där. Tidigt på morgonen vaknade man av hundar som skällde, precis som hemma. Runt lunch gick man och köpte Pad Thai eller satte sig på ett café och jobbade. Klockan fem fast oftast klockan sex hörde man hur Bronx blev väldigt exalterad för att mamma kom hem. Sen såg vi på Gilmore Girls tillsammans, försökte komma fram till vad vi skulle äta och landade oftast i ingenting eller i något gott. Sett på Vänner, bytt kanal och sett Rules of Engagement. Eller någon film.
Hon har haft dåligt samvete över att hon har varit ”tråkig”. Känns egentligen rätt dumt när jag har uppskattat ungefär varje sekund vi har hängt. Oavsett om vi har gjort någonting eller ingenting. Hon är fin. Hoppas ni får träffa henne någon dag.

Nu är jag inne på min andra dag i Coffs. Har börjat ta tag i alla Oscars nomineringar. Bockade av The Danish Girl igår och Steve Jobs idag. Hittills leder Alicia Vikander över Kate Winslet, men Michael Fassbender över Eddie Redmayne. Konstigt nog. Kanske ångrar mig sen. Brukar göra sånt. Ångra saker.

Har även börjat skriva lite igen och är exalterad över det. All texten ovan är väl kanske ett bevis på det. Hoppas bara inte all skrivlust gick åt till att skriva det här inlägget. Hade varit både fy och skam. Men ska nog ta och hoppa över till det nu. Det riktiga skrivandet. Göra något åt den där pirriga känslan i magen.

Puss

 

Kommentera

