From Paris to Berlin fast sist till hit

Jag är imponerad över hur jag på något sätt får tiden att gå när jag gör absolut ingenting och samtidigt som jag gör absolut ingenting så får jag saker gjorda.
Idag till exempel. Jag vaknade, drog mig i vanlig ordning, simmade några längder i poolen, gick, åt, sov, såg på film, skrev och pilla lite på min webbsida. Ingenting men fortfarande tränat och ”jobbat” och så var dagen slut.

Här kommer fler exempel genom en summering sen sist.

Jag var i Coffs när jag senast lämnade spår av liv. Här alltså, andra spår har ju förekommit. Fem dagar av ensamhet då jag inte sa mer än vad jag ville äta. När det var över så var Bellingen nästa stad som skulle få äran att njuta av min närvaro. Bellingen har inga stränder, men jävla massa sol, fladdermöss och träd. Jag bodde hos en skön tant och hennes katter, höns och kycklingar. ”Här ska jag skriva i mängder,” tänkte jag. Men jag spelade mest Sims istället. Skrev visserligen klart det där manuset jag jobbat lite på, men inte mer än ett par rader på boken. Sen gick jag en del. Jag gick faktiskt så mycket att min blåsa under foten gick upp och gjorde mig halt. Då slutade jag att gå.

Så här såg min vistelse i Bellingen ut i bilder:

bellingen-bryggeri-innebellingen-bryggeribellingen-korbellingen-matmin-fot

Ja jag vet att min fot är skitig men ni ska bara veta hur ont den där lilla sprickan gjorde.

Efter Bellingen for jag till Nambucca Heads och tacka fan för att jag gjorde det. Inte för att Bellingen var otrevligt, tror ni det så har ni inte läst vad jag skrev ovan och därför får ni som läxa att börja om.
Varför jag tackar fan för Nambucca var för att jag bodde hos Kristen. Kristen tog hand om mig som om att jag vore hennes barn och det var faktiskt skönt när en har haft hemlängtan. Jag fick plåster till mina sår, mat på kvällarna och hon köpte glass till mig bara för att jag sa att jag älskade det. En kväll hade hon sin vän över på BBQ. Hon var jobbig och skön på samma gång men framför allt så levde hon life. Och på något sätt är det viktigt för mig att se äldre (60+ i detta fall) bete sig som om att de vore yngre. Inget ”Jag önskar också att jag reste när jag var ung” utan reser oavsett ålder. Men den viktigaste insikten var dagen efter. Eftersom att jag är charmig och trevlig bjöd Fay mig och Kristen till hennes födelsedagsfirande på bowlingklubben tillsammans med hennes vänner (en av väninnorna heter Sputnik, ville bara berätta det). Det var jag, Kristen, 60plusare och en 21årig strippa. Och hej vad kul jag hade. Mest genom att bara lyssna på dom. Och hej vad kul de hade. De skrattade så att de var tvungna att sippa efter luft.

Insikten?

Livet tar inte slut bara för att man fyller äldre.

Insikt två:

För osköna äldre i mitt liv hemma i Sverige. Ta åt er och skärp till er.

När jag började skriva detta inlägg var jag i Taree. Det var då jag gick och simmade och jobbade lite. Jag gick också på bio, Carol och blev kär i kärleken ännu en gång i livet.

Nu är jag i Hawks Nest och idag har jag simmat, gått och sen simmat. Mitt rum har pool-, samt havsutsikt och jag har äntligen ett kök med lite redskap så jag kan göra guacamole. Idag orkade jag dessutom ta mig till Coles så jag har matvaror att nyttja dessa redskap med.

Det är den minsta staden i livet hittills och trots att även denna inte har glass så känns det väldigt bra att vara här. Jag sa till mig själv (för jag har ingen annan) för någon dag sedan att det skulle vara fruktansvärt skönt med en charter. Det här är som en charter. Min önskan är min lag. Jag fixar utan att veta om det. #nöjd. Sammanfattar resten av min charter när den är slut.

Tills dess, god morgon och god dag.
Fånga den precis som jag.
(Ville bara rimma, lägg ingen tyngd i det jag precis skrev)

Kommentera

