Jävla as

Fille här lärt mig mycket i livet sen hon tog mig med storm för några månader sen. En sak är att släppa på livets kritiker när en skriver. Att bara låta tankarna flöda från kontoret till pappret. Att låta känslan ta över lite.
Så jag har börjat göra exakt det. Och hej vad befriande det är. Men också hej vad svårt. Att skriva ut tankarna och sen inte få bearbeta texten så mycket mer än så. Jag klarar det självklart inte. Att släppa idén vid att det måste vara perfekt. Texten nedan har jag bearbetat, bollat och försökt ändra massa gånger men nu får det fan vara nog. Det behöver inte bli bättre än så här, och just därför delar jag med mig av den till er just nu. Så den får stämpeln färdig, i alla fall tills vidare.

Jag skulle skämma bort dig varje dag
Tänkte du någonsin på det
Tänkte du på det innan du skämde ut mig
Att om jag stannar nu
Kommer jag skämmas bort varje dag
Och wow vad du gör mig lycklig

Jag skulle bära dig varje gång du inte orkade gå
Tänkte du någonsin på det
Tänkte du på det innan du sänkte mig
Att om jag stannar nu
Kommer jag få bäras varje gång jag inte orkar gå
Och wow vad stark du är

Jag skulle vara ditt andetag när du inte kunde andas
Tänkte du någonsin på det
Tänkte du på det innan du slog luften ur mig
Att om jag stannar nu
Kommer jag aldrig att sluta andas
Och wow vad du får mig att vilja leva

Jag skulle se dig som den högsta vinsten
Tänkte du någonsin på det
Tänkte du på det innan du förlorade mig
Att om jag stannar nu
Kommer jag att vara den högsta vinsten
Och wow vilket pris jag får

Jag skulle ge dig hela världen
Tänkte du någonsin på det
Tänkte du på det innan förstörde hela min
Att om jag stannar nu
Kommer jag få hela världen
Och wow vad fin du gör den

Jag skulle älska dig med hela mitt hjärta
Tänkte du någonsin på det
Tänkte du på det innan du krossa det
Att om jag stannar nu
Kommer jag få hela ditt hjärta
Och wow vad det slår

Tänkte du någonsin skämma bort mig?
Tänkte du någonsin bära mig?
Tänkte du någonsin vara mitt andetag?
Tänkte du någonsin att jag var den högsta vinsten?
Tänkte du någonsin ge mig hela världen?
Tänkte du någonsin älska mig med hela ditt hjärta?

Klart du inte gjorde
För vem fan är så dum
Så att man tänker den tanken
Och går ändå
Jävla as

Kommentera

